Dobitniki priznanj ACS za promocijo učenja in znanja
Priznanje posamezniku/-ci, skupini, društvu, ustanovi, podjetju ali lokalni skupnosti za izjemne strokovne ali promocijske dosežke pri bogatitvi znanja drugih
Program Šole čustvene inteligence Zavoda CDK iz Ljubljane
Predlagatelj: dr. Robert Leskovar
»Čustveno opismenjevanje je eden najpomembnejših in najvznemirljivejših projektov, ki nas čakajo v prihodnosti. Šola čustvene inteligence to prihodnost ponuja že zdaj!«
Šola čustvene inteligence pri Centru za duhovno kulturo je bila ustanovljena pred štirimi leti kot odgovor na potrebo po tem, da bi ljudje znali prepoznavati svoje čustvene vzgibe in njihove vzroke ter vzpostavljati kakovostne medsebojne odnose. Živimo v svetu, ki čustva zanika. Visoko je cenjen razum in njegovi dosežki, vse drugo ni pomembno. In vendar smo ljudje večplastna, tudi čustvena bitja. Izrivanje čustev iz življenja je vzrok mnogih težav pri navezovanju stikov, in to že v ranem otroštvu. Ljudje smo se znašli v praznem prostoru. Ritem življenja je čedalje hitrejši, vsi skušamo iz življenja potegniti kar največ, postajamo nestrpni, to pa zelo razdiralno vpliva na odnose. Bojimo se napak, ker nimamo časa zanje, a zato pohabljamo svojo resnično, celostno naravo. Učitelji v šoli čustvene inteligence so ljudje, ki se vsega tega zavedajo, a so se odločili, da bodo s programi samospoznavanja in osebnostne rasti pomagali najprej sami sebi, potem pa tudi drugim. Imajo različno izobrazbo, združuje pa jih veselje do raziskovanja človekove psihe. Zato so se pred desetimi leti odločili, da opustijo delo, ki so ga opravljali, in se povsem posvetijo novim nalogam. To je bila odločitev za učenje, najprej na sebi. Skupaj so končali štiriletni program izobraževanja, ki jim je pomagal, da so se prepoznali kot večplastne, enkratne osebe, da so odkrili smisel življenja, iz katerega izhajajo tudi najpomembnejši cilji. Potem so skupaj dokončali še dveletni program usposabljanja za učitelje v šoli čustvene inteligence. To seveda ne pomeni, da so psihologi ali psihoterapevti, temveč ljudje z dolgo potjo samospoznavanja. Pridobljeno znanje nadgrajujejo s skupinskim učenjem, tako da je vse, kar posredujejo drugim, večkrat preverjeno in preizkušeno. Razviti skušajo čim bolj vsestranski in hkrati uporaben program "čustvenega opismenjevanja" oziroma prebujanja čustvene kulture in razvijanja čustvene stabilnosti. Osnovni program dopolnjujejo s programi za premagovanje stresa, osvajanje socialnih spretnosti, za pridobivanje samozavesti ter za izboljšanje komunikacije, odnosov in samopodobe udeležencev.