Dobitniki priznanj ACS za promocijo učenja in znanja
Priznanje skupini za izjemne učne uspehe in bogatitev lastnega znanja
Ansambel Trutamora Slovenica iz Ljubljane
Zvočni sprehodi po slovenskih pokrajinah
Ansambel Trutamora Slovenica je dobitnik priznanja za več kot dvajsetletno raziskovalno, učno in koncertno dejavnost. Voditeljica skupine je dr. Mira Omerzel Terlep, etnomuzikologinja in raziskovalka vplivov zvoka na živa bitja. Že od prvih korakov na poti odkrivanja slovenske ljudske zvočne zakladnice ji stoji ob strani Matija Terlep, na koncertnih odrih in zvočnih delavnicah pa so se jima pridružili mnogi drugi izvajalci, med katerimi je bil prav kmalu tudi njun sin Tine Terlep. Pred štirinajstimi leti je postala stalna članica ansambla pevka in inštrumentalistka Mojka Žagar.
Ime (trutamora), ki so si ga nadeli, je prav tako kot glasba, ki jo izvajajo, vzeto iz ljudske zakladnice; gre za simbol v obliki zvezde - pentagrama, ki so ga naši predniki risali na končnice zibk, da bi novorojenca obvarovali pred moro (boleznijo, smrtjo, zlimi silami). Njihov namen je torej polagati izvirno ljudsko glasbo še v zibel najmlajši generaciji, "da bi se s poznavanjem lastnega izročila ubranila muk (more) kaotičnega iskanja lastne identitete."
Trio deluje kot kustos ljudskega zvoka. S pomočjo arhivskih in terenskih posnetkov poustvarja glasbeno izročilo minulih stoletij. Delo skupine temelji na nenehnem lastnem učenju, saj je bilo skrivnosti izdelovanja predklasičnih inštrumentov in igranja nanje moč spoznati in se jih naučiti le pri ljudskih umetnikih.
Mira in Matija sta obredla vse slovenske pokrajine in prisluhnila tamkajšnjim pevcem in godcem. Zbirala sta izvirna, včasih že močno poškodovana glasbila in jih rekonstruirala ali poskrbela, da so bili narejeni zvesti posnetki izvirnikov. Na ta glasbila člani ansambla seveda igrajo, zato so se tudi igranja učili na terenu. Zdaj so vsi trije mojstri na zbirki inštrumentov in zvočil (oprekelj, cimbale, drumlice, citira, brunk ula, okarina, bumbas, trstenke, šurla, harfne, violinske in kitarne citre, tamburice ter pojo ča šaga, drumlica, buča, lončeni bas, glavnik, bršljanov list'), nenehno pa se uče tudi novih tehnik in ljudskih načinov petja - od enoglasja, do petglasnega petja 'na štrko', grlenega petja. Z nizom koncertnih študij in izdanih plošč želijo člani ansambla Trutamora Slovenica ponuditi sodobnim poslušalcem zvočni sprehod skozi raznolikost pokrajin v Sloveniji - deželi na prepihu evropskih kultur.