Izvajalci prireditev TVU 2025
Ljudska univerza Lendava, Zavod za izobraževanje odraslih in mladine Lendava
Kidričeva 1, 9220 Lendava-LendvaTelefon: 041858785
E-naslov: alja.hajdinjak@lulendava.si
Kontaktna oseba
Alja Hajdinjak Munda
E-naslov: alja.hajdinjak@lulendava.si
PRIREDITVE
Odranci, 12. 5. 2025 od 08.00 do 12.00
Učenci 7. r so se v ponedeljek, 12. maja 2025, v spremstvu učiteljev s kolesi odpravili v
Pokrajinsko in študijsko knjižnico Murska Sobota, kjer so tudi letos v okviru projekta Rastem
s knjigo dobili zastonj vsak svojo knjigo. Letos so prejeli mladinski roman Mateje Gomboc:
Sposojena babica Štefi. Prav tako so v osrednji knjižnici naše regije ponovili in obnovili stvari
glede knjižnične izposoje, hkrati pa je bilo povabilo, da postanejo člani knjižnice in jo čim
več krat obiščejo. Več >>Lendava, 15. 5. 2025 od 08.45 do 09.30
Delavnica je bila namenjena spodbujanju samozavesti, kreativnosti in timskega duha med dijaki v okviru priprav na frizerski šov. Udeleženci so skozi pogovor, praktične vaje in motivacijske tehnike razvijali občutek za nastopanje, javno predstavitev in izražanje preko mode in frizur. Poseben poudarek je bil na premagovanju treme, pozitivni samopodobi ter pomembnosti sodelovanja pri skupnem ustvarjalnem projektu. Več >>Lendava, 16. 5. 2025 od 14.15 do 15.00
Izvedli smo informativno-pogovorna delavnico o uporabi naravnih izdelkov v kozmetiki in higieni. Delavnica je bila namenjena ozaveščanju o pomenu naravnih izdelkov za zdravje, dobro počutje in varovanje okolja. Udeleženci so skozi pogovor, primere iz prakse in interaktivne dejavnosti razmišljali o svojih potrošniških navadah ter spoznavali prednosti uporabe naravne kozmetike, čistil in prehrane. Delavnica je spodbujala kritično razmišljanje, trajnostno naravnanost ter osebno odgovornost pri izbiri izdelkov, ki jih uporabljamo vsak dan. Več >>Odranci, 16. 5. 2025 od 17.00 do 21.00
V petek, 16. maja 2025, smo z učenci podaljšanega bivanja izvedli večer s pravljico. Zbrali smo se ob 17.00 v naši, šolski, knjižnici. Knjižničarka nam je prebrala pravljico S kolesom po Sloveniji, avtorice Mojiceje Bonte. Prebrani pravljici je sledil pogovor ob knjigi.
Po uri preživeti v knjižnici je bil čas za igro »lov na zaklad«, ki je potekala na dvorišču in
igrišču naše šole. Učenci, razdeljeni v štiri skupine, so se, po uspešno opravljenih petih
poučnih in zabavnih nalogah, prebili do sladkega zaklada.
Po uspešno najdenem zakladu smo se vrnili v šolsko stavbo. Učiteljice so, v nadaljevanju
večera, za učence pripravile še tri zanimive delavnice. Učenci so tako zaokrožili po treh
delavnicah – ustvarjalna delavnica, športna delavnica in delavnica joge.
Po pestrem dogajanju, so bili naši trebuščki že lačni. Pripravili smo si okusno večerjo ter siti, utrujeni in polni vtisov zaključili večer ob 21h. Več >>Lendava, 19. 5. 2025 od 14.00 do 15.30
Dijaki se v okviru delavnice spoznajo z osnovami naravne kozmetike ter pomembnostjo uporabe naravnih in okolju prijaznih sestavin. S praktičnim delom sami izdelajo enostavne kozmetične izdelke, kot so balzami za ustnice, mazila, pilingi ali kreme. Dejavnost spodbuja ustvarjalnost, ročne spretnosti ter ozavešča o trajnostni uporabi surovin in skrbi za zdrav življenjski slog.
Delavnice služijo tudi kot priprava na Parado učenja 2025, saj se bo tam predstavila šola, izdelki pa bodo del srečelova, ki bo ena od aktivnosti naše šole. Več >>Lendava, 20. 5. 2025 od 16.00 do 17.00
Pogovorna delavnica na temo zaključevanja sekundarnega izobraževanja in nadaljnjega šolanja. Delavnica je bila namenjena odprtemu pogovoru z dijaki o zaključku srednješolskega izobraževanja, možnostih nadaljnjega šolanja ter osebnih načrtih za prihodnost. Udeleženci so razmišljali o svojih interesih, ciljih in pomislekih glede šolanja ali poklicne poti. V varnem in spodbudnem okolju so lahko izmenjali mnenja, zastavljali vprašanja ter prejeli informacije in podporo za lažjo odločitev o nadaljnji poti. V sklopu poklicne in karierne orientacije so sodelovali tudi nekateri bivši dijaki, ki so udeležencem lahko na podlagi osebnih izkušenj pripovedovali in odgovarjali na vprašanja v zvezi z nadaljevanjem šolanja oz. zaposlitvijo po zaključeni srednji šoli. Več >>Lendava, 21. 5. 2025 od 09.00 do 15.00
Parada učenja se bo v Lendavi odvila v sredo, 21. maja 2025, med 9. in 15. uro v prostorih Gledališke in koncertne dvorane Lendava. Na prireditvi sodeluje 27 lokalnih ponudnikov različnih oblik izobraževanja, ki s svojim delom soustvarjajo pester utrip vseživljenjskega učenja v lokalnem okolju.
Program bo vključeval šport, glasbo, umetnost, ples, pripovedovanje in še mnogo drugih talentov ter tiskovno konferenco.
Več >>Odranci, 22. 5. 2025 od 08.00 do 13.00
V prečudovitem ambientu, v objemu narave, smo v četrtek, 22. maja 2025 izvedli zaključno
srečanje letošnjega UNESCO projekta naše šole, Skriti kotički mojega kraja. V tem letu smo
projekt razširili na celotno šolsko leto in sodelujoče šole povabili k sodelovanju v kuharskem,
naravoslovnem, likovnem, kulturnem in zaključnem, športnem kotičku. Prispevki šol so
pokazatelj, da je Slovenija lepa dežela z raznolikimi posebnostmi.
V zaključnem druženju v živo smo se družili z učenci in mentorji iz osmih osnovnih šol ter
ene srednje šole. Učenci so sodelovali v štirih kotičkih naše vasi: naravoslovnem, kulturnem,
likovnem in športnem. Več >>Lendava, 23. 5. 2025 od 07.00 do 13.00
LU Lendava bo Dan za kakovost 2025 začela z motivacijskimi delavnicami, katerih namen bo raziskovanje kakovosti organizacije in samorefleksija lastnega prispevka k le-tej.
Sledilo bo predavanje o uporabi sodobnih aplikacij in orodij na službenih računalnikih z namenom izboljšave medsebojne komunikacije in zmanjšanja digitalnih odpadkov.
Dan bomo zaključili s skupno malico in nekaj team-building vajami z namenom krepitve skupinske dinamike in izboljšanja medosebnih odnosov na delovnem mestu. Več >>Lendava, 29. 5. 2025 od 14.30 do 16.00
Pogovorno-ustvarjalna delavnica je bila namenjena pogovoru o družinskih navadah in izdelavi domačih družinskih, otroških iger. S tem smo želeli krepiti preživljanje kakovostnega časa z družino in omejiti individualno uporabi elektronskih naprav, ki vsakodnevno motijo družinske odnose in skupen čas. Delavnica je bila namenjena tudi spodbujanju ustvarjalnosti, medgeneracijskega povezovanja ter kakovostnega preživljanja prostega časa. Dijaki so razmišljali o pomenu družinskih iger za krepitev odnosov in razvijali lastne ideje za preproste, zabavne igre, ki jih lahko doma izdelajo iz dostopnih materialov. Skozi motivacijski pogovor so prepoznali vrednost osebnega vložka, domišljije in sodelovanja ter izdelali unikatne igre, primerne za skupno igranje v krogu družine. Kot bodoče vzgojitelje in nekoč tudi starše smo jih želeli motivirati, da bodo tudi sami učili otroke, da je skupaj preživet čas pomemben. Več >>Lendava, 2. 6. 2025 od 08.00 do 12.00
V sklopu uradnega Dneva za kakovost smo se dogovorili, da je potrebno urediti naš arhiv in omare v skupnih prostorih. Zato smo si zadali dodaten dan za kakovost, kjer bomo del delovnika posvetili urejanju arhiva in učilnice za samostojno učenje, da bo tudi za udeležence bolj uporabna in privlačna. Dodatna vrednost te aktivnosti je tudi skrb za zdravje, saj smo kljub trem nadstropjem brez dvigala, tako da se bomo pri delu tudi razgibali in poskrbeli za svoje zdravje. Več >>Lendava, 2. 6. 2025 od 17.00 do 18.00
Organizirana je bila ustvarjalno-ekološka delavnica na temo uporabe naravnih barvil za tkanine. Delavnica je bila usmerjena v ozaveščanje dijakov o trajnostnih praksah v tekstilni industriji ter spodbujanje ustvarjalnosti pri uporabi naravnih barvil. Udeleženci so se seznanili z različnimi vrstami rastlinskih in drugih naravnih virov za barvanje tkanin, njihovimi značilnostmi ter vplivom na okolje. Skozi praktične primere in motivacijski pogovor so razmišljali o možnostih za lastno ustvarjanje ter o pomenu okolju prijaznih odločitev pri delu z materiali.
Več >>Lendava, 5. 6. 2025 od 15.00 do 16.30
Delavnica je bila zasnovana z namenom spodbujanja ustvarjalnosti, ročnih spretnosti in estetskega izražanja dijakov. Udeleženci so iz naravnih in recikliranih materialov izdelovali unikatne dekorativne izdelke za dom, pri tem pa razvijali občutek za oblikovanje, trajnostno razmišljanje ter pomen osebnega pristopa k ustvarjanju. Motivacijski del je bil namenjen razmisleku o vrednosti ročnega dela, osebnem izrazu in zadovoljstvu, ki ga prinaša samostojno ustvarjanje. Več >>Odranci, 5. 6. 2025 od 16.00 do 19.00
V četrtek, 5. junija 2025, smo se ob 16. uri zbrali pred Centrom kulturne dediščine v
Odrancih, kjer je potekal poseben Dan zdravja in gibanja. Namen dogodka je bil ozaveščanje občanov o pomenu zdravega življenjskega sloga, pomena gibanja ter informiranje o pripravi Občinske celostne prometne strategije.
Kljub visokim temperaturam se je dogodka udeležilo več korajžnih posameznikov, ki so s
svojo prisotnostjo pokazali, da jim ni vseeno za lastno zdravje in dobrobit skupnosti.
Dogajanje je bilo raznoliko in namenjeno vsem generacijam.
Kaj se je dogajalo?
 Informiranje o OCPS
Udeleženci so prejeli pomembne informacije o poteku priprave Občinske celostne
prometne strategije in se seznanili z njenim pomenom za prihodnji razvoj občine.
 Meritve krvnega sladkorja in krvnega tlaka. Na voljo je bilo brezplačno merjenje krvnega sladkorja ter krvnega tlaka. Veliko udeležencev je izkoristilo to priložnost za hiter in koristen vpogled v svoje zdravstveno stanje.
 Test hitre hoje
Test hoje je bil zanimiv izziv za udeležence, ki so želeli preveriti svojo telesno
kondicijo. Ob tem smo se pogovorili tudi o pomenu redne telesne aktivnosti.
 Pohod po naravi
Skupaj smo se odpravili na krajši pohod, med katerim smo uživali v naravnem okolju,
svežem zraku in dobri družbi. Pot je bila primerna za vse starosti.
 Kolesarjenje
Za bolj športno razpoložene udeležencev, je bila organizirana kolesarska tura po
trasi: Odranci – Lipa – Beltinci – Odranci, s startom in ciljem pri Centru kulturne
dediščine. Kljub vročini je nekaj vztrajnih kolesarjev uspešno zaključilo pot in ob tem
uživalo v lepoti pokrajine.
Dogodek je uspešno povezal različne vidike zdravega življenjskega sloga in trajnostne
mobilnosti. V prijetnem vzdušju smo se gibali, izobraževali in družili.
Skupaj smo naredili korak k bolj zdravemu, povezanemu in trajnostno naravnanemu življenju v občini Odranci. Več >>Odranci, 6. 6. 2025–7. 6. 2025 od 16.00 do 09.00
V petek, 6. junija 2025, je v Vrtcu Mavrica potekala slavnostna podelitev letošnje bralne
značke. V kulturnem programu, ki ga povezovala učenka 9. r., Amina Kežmah, so sodelovali še učenci: Alja Kociper z deklamacijo Kamelje cisterne, Mia Škobrne z igranjem na klavir in Miša Borojević z branjem poezije. Nagovor je imela ga. ravnateljica Janja Babič, nato pa smo besedo prepustili našemu osrednjemu gostu, pesniku, literarnemu kritiku in prozaistu Denisu Škofiču.
Po kulturnem programu je sledila slavnostna podelitev bralnih značk, in sicer učencem od 5. do 9. r. in udeležencem bralne značke za odrasle, ki že drugo leto poteka v okviru
medgeneracijskega branja. Druženje smo zaključili s prijetnim kramljanjem s pesnikom, ob okusni in dobri pogostitvi šolske kuhinje.
Po podelitvi je bilo za prijavljene učence od 5. do 9. r. na šoli organizirana “noč branja”. Več >>Lendava, 12. 6. 2025 od 07.05 do 08.40
Z dijaki smo delavnico začeli s kratkim pogovorom o tem, koliko časa sami ponavadi preživimo za raznovrstnimi ekrani, predvsem pa koliko časa namenimo spremljanju vsebin, ki naše možgane samo trenutno zaposlijo in sproščajo dopamin, ki povzroča zasvojenost. Pogovorili smo se tudi o tem, kakšen vpliv ima tehnologija na naše mišljenje, govor in koncentracijo. Pomembno je, da opozarjamo na pasti pretirane rabe zaslonov in hitrosti informacij; hkrati pa smo gnitje možganov izkoristili kot orodje – za učenje, za igro, za ustvarjanje. Dijaki so v drugem delu delavnice ustvarjali gnitje možganov v slovenščini. Na ta način so ne samo razmišljali o pasteh vsebin kratkega formata ampak se z jezikom tudi igrali in preizkušali njegove meje. Na koncu smo delavnico strnili s pogovorom o tem, da je smiselno kdaj namesto za telefon prijeti za čopič, barvico, svinčnik … in pustiti domišljiji prosto pot. Več >>Lendava, 12. 6. 2025 od 09.55 do 10.40
Delavnico smo začeli z individualnim razmislekom o komunikaciji. Vsak dijak je prejel listek z enim izmed vprašanj o komunikaciji. Dijaki so na vprašanja anonimno odgovorili, listke pa smo nato zbrali in jih naključno prebirali. Sledil je skupinski pogovor o odgovorih: dijaki so razmišljali, kdaj se v komunikaciji počutijo sproščeno, kdaj težko izrazijo svoje misli in občutke, kaj jih pri tem ovira ter kaj jim pri izražanju pomaga. Posebno pozornost smo namenili vlogi poslušanja, neverbalni govorici in šumom v komunikaciji. V drugem delu ure smo se razdelili v skupine po tri dijake in izvedli komunikacijsko igro z Dixit kartami: prvi dijak si je izbral Dixit karto in jo skušal predstaviti s pantomimo drugemu dijaku, ki je opazoval pantomimo in poskušal ustno opisati karto tretjemu članu skupine, ta pa je na podlagi slišanega opisa poskušal skicirati sliko s karte na tablo. Po igri smo skupaj analizirali rezultate – kako natančno je bil motiv prenesen, kje so se pojavili šumi v komunikaciji, kaj je pripomoglo k uspešnemu prenosu informacije in kje je prišlo do nesporazumov. Zaključili smo z odprtim pogovorom o tem, kako pomembno je jasno izražanje, aktivno poslušanje ter razumevanje neverbalnih znakov. Dijaki so izrazili, da je bila izkušnja hkrati zabavna in poučna, saj so se skozi igro začeli zavedati, kako hitro lahko pride do napačnih interpretacij, tudi ob najboljših namenih. Več >>Lendava, 12. 6. 2025 od 11.55 do 13.30
Z dijaki smo izvedli delavnico, ki je temeljila na zgodbi o Don Kihotu in njegovem boju z mlini na veter. Najprej smo skupaj prebrali odlomek, nato pa razmišljali o njegovi simboliki in iskali vzporednice v sodobnem svetu. Pogovor smo usmerili v aktualizacijo vprašanja – kaj so sodobni "mlini na veter", s katerimi se človeštvo sooča? Dijaki so se razdelili v štiri skupine, vsaka pa si je izbrala enega izmed globalnih problemov, s katerim se danes soočamo. Svoj izbrani »boj z mlini na veter« so predstavili ostalim in odprli prostor za diskusijo. Dijaki so primerjali izbrane probleme ter razpravljali o tem, zakaj se nekateri izzivi kljub prizadevanjem posameznikov in skupin zdijo skoraj nepremagljivi – podobno kot Don Kihotovi mlini na veter. Spraševali smo se, kdaj je boj smiseln in kdaj morda zaman, kako lahko posameznik prispeva k spremembam ter kako pomembno je vztrajati tudi takrat, ko se zdi, da so rezultati nedosegljivi. Posebej močno so izpostavili vlogo informiranosti, sodelovanja in kritičnega mišljenja pri reševanju globalnih izzivov. Razprava je dijake spodbudila k razmisleku o njihovem položaju v svetu in o tem, kakšne "boje" bi želeli (ali morali) bojevati sami. Zaključili smo z oblikovanjem skupnega miselnega vzorca, kjer smo zbrali vse globalne probleme, ki so jih skupine predstavile. Več >>Lendava, 13. 6. 2025 od 11.05 do 12.40
Igra volkodlakov je odličen prikaz določenih družbenih struktur, psiholoških mehanizmov in celo načinov delovanja političnih ureditev, kjer manjšina z informacijami nadvlada večino. Z dijaki smo delavnico začeli z dvema krogoma igre, ki se odvija v dveh fazah: ponoči volkodlaki skrivaj izberejo žrtev, podnevi pa vsi preživeli igralci skupaj razpravljajo in glasujejo, koga bodo izločili. Vsak igralec ima skrivno vlogo, pri čemer manjšina ve, kdo so njeni zavezniki, večina pa igra v nevednosti. Igra se konča, ko ena skupina doseže svoj cilj – vaščani izločijo vse volkodlake ali volkodlaki dosežejo številčno premoč. Po igri smo igro analizirali, se pogovorili o pretoku informacij, kdo je imel večjo moč, kateri igralci so se vzpostavili kot avtoriteta in kako sta skupinska dinamika in pridobitev zaupanja vplivali na potek igre. Ker pa je igra volkodlakov simulacija družbe, kjer informacije, moč, nezaupanje in manipulacija odločajo o usodi posameznika in skupnosti v družbenem in zgodovinskem kontekstu, smo razmislili, na kakšen način igra dejansko prikazuje tovrstne družbene mehanizme in ugotovitve zapisali v obliki miselnega vzorca. Več >>Lendava, 19. 6. 2025 od 07.55 do 09.30
Z dijaki smo izvedli ustvarjalno delavnico polstenja, ki je postopek, pri katerem iz nepredene ovčje volne z uporabo vode in trenja ustvarimo kompaktno, trpežno tkanino – polst. Gre za eno najstarejših tehnik izdelovanja tkanin, ki temelji na preprostih ročnih spretnostih. Dijaki so ustvarjali drobne, uporabne in dekorativne izdelke – od pisanih kroglic in rožic do preprostih podstavkov. Delali so z rokami, čutili material, se urili v potrpežljivosti, natančnosti in ustvarjalnosti. Ker pa so na delavnici sodelovali dijaki programa predšolska vzgoja, je služila tudi kot navdih za delo z otroki, saj polstenje ponuja obilico možnosti za vključevanje v pedagoški proces – tako v vrtcih kot osnovni šoli. Je varna, senzorična in hkrati zelo svobodna ustvarjalna tehnika, s katero otroci razvijajo fino motoriko, občutek za estetiko ter vztrajnost. Pri tovrstnih aktivnostih se otroci učijo sodelovati, si pomagati, deliti materiale in biti potrpežljiv, saj polstenje ni hipen proces. Poudarek je bil tudi na okoljski zavesti, saj so dijaki spoznali volno, njeno pridobivanje in uporabo skozi zgodovino, kar spodbuja razumevanje trajnostnih praks, recikliranja in uporabe netoksičnih, naravnih materialov. Več >>