Dobitniki priznanj ACS za promocijo učenja in znanja
Priznanje skupini za izjemne učne uspehe in bogatitev lastnega znanja
Študijski krožek za nemški jezik na Univerzi za tretje življenjsko obdobje v Ljubljani
(mentorica: Vida Danica Belšak, 9 članic) Predlagatelj: Društvo za izobraževanje, Univerza za tretje življenjsko obdobje v Ljubljani
»Ni stvari, ki je ne bi počele, nič nam ni težko, čeprav moramo včasih ponavljati glagole, sklanjatve…«
Članice tega uspešnega krožka so se nemščine učile že v srednji šoli, potem pa dovolile, da je to znanje zaspalo. Zdaj, ko so razbremenjene službenih dolžnosti, se srečujejo, nekatere že od leta 1991, in si prizadevajo znanje oživiti, ga nadgraditi s spoznavanjem nemške književnosti in kulture sploh ter s tem znanjem obogatiti tudi druge. Študijski krožek deluje v okviru Univerze za tretje življenjsko obdobje v Ljubljani. Članice same načrtujejo svoje izobraževanje, izbirajo učne vsebine in študijske materiale ter se dogovarjajo o poteku in pogostosti srečanj. Temeljna učna metoda je pogovor, pomagajo pa si tudi z avdio- in videoposnetki, z nastopanjem (dialogi, dramatizacije). Gradiva si sposojajo na Goethejem inštitutu. Zdaj, ko so znanje že dokaj spopolnile, se lotevajo tudi prevajanja, pripravljanja učnih gradiv in celo pisanja pesmi po (nemški) predlogi. Pri učenju uporabljajo nemške časnike in knjige, katerih vsebino ali odlomke na srečanjih krožka predstavijo in se pogovore o zanimivejših temah, skupaj si gredo ogledat kakšen nemški film, obiskujejo nemško čitalnico, potujejo… Kultura učenja bogati najprej njih same, tako posameznice kot tudi odnose v skupini, vendar pa pridobljeno znanje čedalje bolj uporabljajo tudi za pomoč drugim. Marsikatera nudi učno pomoč svojim vnukom ali znancem, kot prevajalke sodelujejo z organizacijami civilne družbe, svoja spoznanja posredujejo drugim v prispevkih, ki jih objavljajo v biltenu Univerze in v drugih občilih. Da bi pomagale učiteljem in otrokom s posebnimi potrebami, so prevedle delo Hiperaktivni otrok: psihomotorična terapija (2002); prevedle in objavile so tudi Rojstvo inteligentnosti: kako se otroci učijo misliti. Na pobudo slušateljic Pedagoške fakultete v Mariboru (ob skupnem obisku lekarne v Olimju) so sestavile slovensko-latinsko-nemški slovar Zdravilna zelišča. Naloge, ki si jih nalagajo, niso lahke, a ker so se odločile, vztrajajo in se veselijo svojih uspehov! Postale so bolj samozavestne, odprte in razumevajoče, razširila se je njihova radovednost, razvile so kritično mišljenje ter izostrile občutek za lepoto, predvsem za lepoto jezika.