Dobitniki priznanj ACS za promocijo učenja in znanja 2006
Priznanje posamezniku/-ci, skupini, društvu, ustanovi, podjetju ali lokalni skupnosti za izjemne strokovne ali promocijske dosežke pri bogatitvi znanja drugih
Marija Stanič iz Ljubljane
Predlagatelj: Občina Kanal, župan Miran Ipavec
Po sledeh ustvarjalnosti
Življenjska pot Marije Stanič razodeva, kaj vse lahko prispeva kreativna ženska h kakovostnejšemu življenju ne le enega kraja, kar cele doline, v enem samem zaposlitvenem obdobju. Neumorna snovalka programov izobraževanja odraslih je – kljub selitvi v tržno zanimivejše okolje – ostala zvesta ljudem ob Soči, kar je pomembno še posebej zato, ker gre za socialno ogroženo območje, oddaljeno od izobraževalnih središč. Po nekaj letih poučevanja matematike in fizike v šoli se je zaposlila v podjetju Salonit Anhovo, kjer je vodila izobraževalno središče in tako odprla nove možnosti številnim zaposlenim. Njena poklicna pot je polna inovacij, in vse so v službi večje kakovosti izobraževanja odraslih. V Kanalu ob Soči je bila prva usposobljena mentorica študijskih krožkov. Najuspešnejši krožek, Keramika, je prerasel v društvo, ki deluje še danes in je ne le vir osebnih kreativnih izpolnitev, temveč tudi kakovostne ponudbe turističnih spominkov. Marija Stanič je bila tudi med prvimi udeleženci v usposabljanju za izvajanje programa za zviševanje ravni pismenosti odraslih, leta 1992, in te programe izvaja še danes; dragocene so njene izkušnje s področja računske pismenosti. V projektu UŽU omogoča partnersko sodelovanje stroke in praktikov. Gibanje za zviševanje ravni pismenosti bi bilo brez takih posameznikov brez moči! Programe usposabljanja je prirejala za manj izobražene in brezposelne; s podjetniškimi delavnicami je skušala opogumiti ljudi za samozaposlovanje. Bila je pobudnica ustanovitve e-točke v Kanalu, ki je omogočala usposabljanje občanov za elektronsko poslovanje. V zadnjih letih je postavila na noge višješolski program za pridobitev poklicev komercialist/-ka in tehnolog prometa. V izvajanje programa vključuje nove komunikacijsko-učne možnosti in tako z razvojem spletnega okolja omogoča izobraževanje tudi tistim, ki se – bodisi zaradi oddaljenosti, zaposlenosti ali družinskih obveznosti ne morejo udeleževati klasičnih oblik.