Dobitniki priznanj ACS za promocijo učenja in znanja 2006
Priznanje posamezniku/-ci, skupini, društvu, ustanovi, podjetju ali lokalni skupnosti za izjemne strokovne ali promocijske dosežke pri bogatitvi znanja drugih
Štefan Gorše iz Novega mesta
Predlagatelj: Šolski center Novo mesto, ravnatelj
Od železarja do snovalca šolskih programov
Štefan Gorše je svojo poklicno pot zastavil v Železarni Jesenice, potem ga je pot zanesla na Dolenjsko, kjer si je ustvaril dom in se zapisal izobraževanju odraslih. Od leta 1971 pa je vodja programov izobraževanja odraslih v Šolskem centru Novo mesto. Že tri desetletja si prizadeva za kakovostno izvajanje, razvijanje in odprtost srednješolskih in drugih izobraževalnih programov za odrasle. Izobraževalno ponudbo nenehno dopolnjuje z novimi programi, ki jih načrtuje v sodelovanju z zavodom za zaposlovanje in večjimi podjetji v regiji. Nenehno spremlja kadrovske potrebe dolenjskega gospodarstva in jih upošteva pri razvojnih načrtih izobraževanja odraslih. Veliko je naredil na področju priznavanja predhodno (neformalno) pridobljenih znanj in spretnosti, kar je mnogim zaposlenim v času prestrukturiranja gospodarstva pomagalo pri prekvalifikacijah, brezposelnim pa je olajšalo dokvalifikacije in s tem pot do zaposlitve. Razvoj področja je Štefan Gorše, ki je imel razumevajočega sogovornika v direktorju šolskega centra, še pospešil z ustanovitvijo posebne enote za izobraževanje odraslih, v kateri je zdaj zaposlenih deset andragogov, organizatorjev izobraževanja. Enota deluje na treh ravneh: izvaja programe za pridobitev izobrazbe, za poklicna usposabljanja in kot avtošola, v kateri se usposabljajo vozniki poklicnih kategorij. Danes imajo odrasli v dolenjski regiji po njegovi zaslugi na voljo prek 40 poklicev, za katere se lahko usposabljajo. S posluhom za potrebe gospodarstva in tem prilagojenimi programi pridobivanja formalne izobrazbe, usposabljanj in spopolnjevanj je dosegel zelo visoko stopnjo zaposljivosti med udeleženci izobraževanja. Pri načrtovanju dela v svoji enoti ni pozabil osipnikov, pa tudi ne okoliških prebivalcev, ki jim je v prostih terminih pod strokovnim vodstvom omogočen dostop do računalnikov in s tem do e-opismenjevanja. Štefan Gorše je torej poskrbel za tako vpetost šolskega centra v okolje in njegov razvoj, da je vredna posnemanja!