28. Andragoški kolokvij
Zapeljani v branje
4. junij 2024, Andragoški center Slovenije (ACS),
Ulica Ambrožiča Novljana 5, Ljubljana,
in po spletu (Zoom)
https://tvu.acs.si/ak2024
Na letošnjem 28. Andragoškem kolokviju z naslovom Zapeljani v branje bomo prvič jasno in nedvoumno razpravljali predvsem o branju.
V okviru naših prizadevanj za zviševanje ravni pismenosti smo branje vseskozi poudarjali kot najpomembnejšo temeljno spretnost, se ob njem družili in ga spodbujali v študijskih krožkih Beremo z Manco Košir, se povezovali s knjižnicami, da bi k branju spodbudili čim več odraslih v izobraževanju. V najširšem pomenu besede branje doživljamo kot vrednoto, ki nam omogoča samobitnost in hkrati povezanost z drugimi. Kljub temu pa branju kot posebnemu fenomenu namenjamo širšo, javno pozornost šele zadnjih nekaj let.
Precej časa je moralo preteči, da so številna znanstvena spoznanja o koristnosti branja postala prepoznana in razumljiva tudi širši strokovni javnosti, ki je sedaj poklicana, da jih uveljavi v praksi. Ko jih razumemo, jih s spoštljivim odnosom do udeležencev izobraževanja lahko tudi udejanjimo.
Vendar moramo najprej premisliti v sebi, kako dobro smo ozavestili svoje branje. Pri tem ni najpomembneje, kaj in koliko beremo, temveč tudi, kako beremo in kaj nas k branju spodbuja.
Ozaveščenost o branju je temelj letošnjega osrednjega strokovnega srečanja v TVU, ki ga organizira ACS. Omogoča razpoznavanje, razumevanje in udejanjanje njegovih mnogoterih razsežnosti. Zapeljani v branje bomo razmišljali o lastnem branju, o tem, kako nas povezuje in oblikuje v skupnost, predvsem pa, kako ga umestiti v izobraževanje odraslih. Konkretizirali in poglobili bomo vsebine, ki smo jih na ACS gradili od ustanovitve Nacionalnega sveta za bralno pismenost 24. februarja 2021. Izpostavili smo jih v gradivu, namenjenem spodbujanju branja.
Vabljeni vsi zapeljani v branje, da skupaj z nami ustvarite še eno od njegovih številnih podob!
Posnetek video prenosa
Besedna oblaka
Udeležence AK smo vprašali, kaj jim pomeni branje in kako najraje berejo. Takole so odgovorili.
Prispevki
Uvodna nagovora
Uvodno razmišljanje
Pogovor o branju
Branje za učenje – kako vključiti branje v izobraževalni proces
Kako beremo danes?
Program
1. del: 9.00–10.30
- Uvodni nagovor
Dr. Nataša Potočnik, direktorica ACS - Uvodno razmišljanje
Natalija Žalec, MAEd (UK), ACS - Pogovor o branju
Dr. Ana Vogrinčič Čepič, Filozofska fakulteta v Ljubljani in
Marija Imperl, Društvo za trajnostni razvoj in osebnostno rast – Institut Treelogy - Razprava
Odmor
2. del: 11.00–13.00
- Branje za učenje – kako vključiti branje v izobraževalni proces
Dr. Nataša Potočnik, direktorica ACS
Prispevek (pdf) | Zrcalni nevroni – članek za MRB (pdf) - Kako beremo danes?
Dr. Alenka Kepic Mohar, glavna urednica Mladinske knjige in direktorica Cankarjeve založbe
Prispevek (pdf) - Razprava
Povezovalka: Natalija Žalec, MAEd (UK)
Dogajanje bomo fotografirali in snemali, izdelke pa objavili na svetovnem spletu in v svojih publikacijah.
Ključnika za družbena omrežja: #28AK2024 #TVU2024
Programsko-organizacijski odbor: dr. Nataša Potočnik, Natalija Žalec, MAEd (UK), dr. Tanja Rupnik Vec, Mateja Pečar in mag. Zvonka Pangerc Pahernik.
Snemanje: Darijan Novak in Matej Maček
Tehnična podpora: Franci Lajovic