Medijska pismenost
Slovenska zakonodaja (11. člen Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah) medijsko pismenost definira kot: “… spretnosti, znanje in razumevanje, ki uporabnikom omogočajo učinkovito in varno rabo medijev ter avdiovizualnih medijskih storitev.”
Medijsko pismen posameznik razume, analizira, vrednoti in ustvarja sporočila v najrazličnejših oblikah. Sodobna tehnologija omogoča širjenje najrazličnejših informacij po številnih kanalih – od tiska in radia do spletnih družbenih omrežij in videa. Da bi lahko presodili, katere informacije so resnične in da bi se dokopali do relevantnih novic, moramo biti izjemno kritični. Medijska pismenost torej pomeni, da razvijamo svoje kritično mišljenje in se znamo v skladu s svojimi vrednotami samostojno odločati, Tovrstne spretnosti niso vključene v formalno izobraževanje. Bliskovit razvoj tehnologij in možnosti, ki jih ponuja internet, zahtevajo, da se o tej temi učimo vseživljenjsko.
Med dogodke TVU, ki sodijo v to skupno akcijo, štejemo dogodke, ki pripomorejo k večji medijski pismenosti vseh generacij, od najmlajših do najstarejših: intervjuje, predstavitve, predavanja, razstave ipd.
Dogodki TVU, povezani s to skupno akcijo TVU 2023, so na voljo tukaj.
Akcije/teme TVU 2024:
- Parada učenja – dan učečih se skupnosti
- Parada učenja 2024 (22. maj)
- Skupne akcije/teme TVU 2024:
- Učenje je življenje – naj krepi in radosti! – krovna tema TVU/PU 2024
- Učenje in kultura – z roko v roki
- Zdrav duh v zdravem telesu
- Vključenost in izzivi večkulturnosti (ranljivi za ranljive)
- Osebne (čustvene) in medosebne spretnosti
- Državljanske spretnosti
- Medijska pismenost
- Beremo skupaj – za znanje in zabavo!
- Zelena preobrazba družbe – trajnostnost na vsakem koraku
- Finančna pismenost
- Digitalna preobrazba družbe in umetna inteligenca
- Skupne akcije/teme gostujočih mrež/projektov: